Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Laura Verwaal - WaarBenJij.nu Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Laura Verwaal - WaarBenJij.nu

Alweer bijna op de helft!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 April 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Het is alweer bijna 2,5 maand geleden dat ik m'n eerste reisverslag typte en wat is de tijd voorbij gevlogen! Eerlijk gezegd heb ik geen tijd en geen zin gehad om een nieuwe te typen. Ik zit hier namelijk (bijna) niet op m'n laptop en dus is het er niet van gekomen. Omdat ik nu aan het werk ben en toch niks te doen heb dacht ik dat het wel eens tijd werd om wat van me te laten horen!

Wat ik in de tussentijd allemaal heb gedaan? Ik weet het niet meer in detail maar ik zal proberen het globaal te beschrijven.

Zoals ik al zei, de tijd vliegt voorbij. Alweer bijna op de helft van de stage! Aan de andere kant lijkt het weer wel alsof ik al jaren weg ben uit het koude Nederland. Februari was het hier nog erg warm en druk. Vooral erg druk in de lodge en omdat alles nog nieuw was, was dit niet altijd even leuk omdat ik het heel vervelend vind dat ik dingen niet weet en dit ook tegen gasten moet zeggen. Soms maak je dan ook vervelende dingen mee zoals gasten die totaal NIET aardig zijn en zomaar een gerecht van hun bord afkiepen en in je handen gooien. Helaas hoort dit erbij en moet je daarna maar weer "vrolijk" verdergaan. Gelukkig zijn de meeste gasten heel aardig en heb ik van een paar Zwitserse gasten een klein gelukspoppetje gekregen omdat ze me altijd vrolijk vonden, erg lief! Eind maart werd het rustiger en nu is het heerlijk rustig waarop er dagen zijn dat er niemand in de lodge is. Het werk is dan ook wat relaxter dan in het begin, zodat je je nu vaak zelfs verveeld. Gelukkig verzint Melanie (de manager) vaak wel allerlei klusjes zodat je toch bezig blijft.

Naast het werken ben ik in mijn vrije uurtjes veel naar het strand geweest om lekker bruin te bakken. Helaas is het strandweer nu een beetje over en is het te koud om op het strand te liggen. Het is nog wel erg mooi weer (23 a 24 graden) en soms zitten er aardig warme dagen tussen! Helaas staat ons wel wat regen en storm te wachten hebben ze verteld.. :( Maar, wat heb ik verder gedaan.. Een lesje surfen gehad met Sharon. Wat een succes haha. Daar gingen we dan, onszelf in een wetsuit gehesen en na wat angstaanjagende verhalen over haaienaanvallen in False Bay - waar wij gingen surfen- te hebben gelezen toch maar gegaan! We kregen een korte uitleg op het strand en toen gingen we het water in. De jongen die ons les gaf had nog zo gezegd handen boven je hoofd houden als je onder water terecht komt en je weet niet meer waar je bent. En wat doe ik, ik val eraf, onder water en weet niet meer waar ik ben. Ik kom weer boven, maar vergeet mn hoofd te beschermen en bam, plank op m'n hoofd. Beetje duizelig maar gewoon doorgaan en nadat de plank nog een keer tegen m'n lip kwam met als resultaat een bloedlip had ik het wel gehad. Ik wilde een keer kunnen staan en we gingen net zo lang door tot dat lukte. Eindelijk lukte het en was alle frustratie van de afgelopen uren weer weg. :) Hierna heb ik nog een keer gesurfd en lag ik er ook meer naast dan erop, maar het lukt me uiteindelijk wel een keer. Happy me! Het water was wel echt bruin en er zitten hier overal hele dikke en lange planten (kriel) wat net dikke slangen lijken. Omdat de planten allemaal ronddreven zaten we elke keer verstrikt en was het gillen omdat ik elke keer dat ik iets voel bang ben dat er een haai aan m'n voeten zit en m'n been eraf bijt haha!

Verder zijn Sharon en ik naar Kaapstad geweest wat zo'n anderhalf uur rijden is vanaf hier. We sliepen in een hostel waar drie jongens van onze school ook stage lopen, dus dat was gezellig! We zijn hier 's avonds uitgeweest om Sharon haar verjaardag te vieren en dat was een geslaagde avond! Na twee uurtjes slaap stonden we weer klaar omdat we nog wel iets van de stad wilden zien. We wilden de Tafelberg op, maar helaas ging de kabelbaan niet omhoog en zijn we een stuk gaan lopen. Het was zo warm en op onze slippers ging dit niet al te best dus zijn we na een uur maar weer teruggegaan. Daarna lekker wat gegeten en gedronken in Camps Bay en 's avonds nog uit eten geweest. Volgende dag naar Boulders Beach geweest en pinguins gezien.

De dag van het paragliden! We hadden geboekt en kregen de volgende dag een bericht dat het niet door zou gaan vanwege slechte weersomstandigheden. Uiteindelijk besloten dat we gingen shoppen in plaats van paragliden, maar op het moment dat we wegreden kregen we een sms dat het toch wel doorging! Eerst nog even geld pinnen en op naar Kaapstad dachten we. Helaas, mijn pasje werd ingeslikt en na veel heen en weer gebeld niet veel wijzer geworden. Toch maar naar Kaapstad gegaan en de berg afgegaan! Veel tijd om bang te zijn (wat ik toch wel aardig was) hadden we niet, want we kregen een tuigje aan en helm op en hup rennen maar. Wat was dat mooi! Het uitzicht en het vrije gevoel was echt prachtig! Ik heb 's avonds toch m'n bankpas maar geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd. Het nieuwe pasje is inmiddels al bijna 4 weken (!!) op de post onderweg naar hier en ik vraag me elke dag af wanneer die nou is aankomt. Gelukkig heb ik m'n creditcard nog en lukt het hier ook wel mee, maar toch vervelend.

Toen, de dag dat papa en mama aankwamen! Ik keek hier erg naar uit en de dag dat ze waren aangekomen ben ik dan ook gelijk naar Kaapstad gereden om met ze te eten en heb daar ook gelijk een nachtje geslapen. Toen begon hun reis van twee weken door Zuid-Afrika en daarna zag ik ze weer. Ze hebben hier in de lodge geslapen en we hebben een wijntour in de Hemel en Aarde Vallei gedaan waarbij je wordt opgehaald met een hop on hop off busje en wordt afgezet en opgehaald bij alle wijnboerderijen. Na 4 wijnproeverijen en ongeveer 18 glazen wijn verder, waren we het zat en voelden we de alcohol aardig zitten. Nog wel lekker geluncht en toen teruggegaan. De volgende dag ging ik met ze rondtoeren. Eerst naar Elim, waar het leek alsof de tijd had stilgestaan. Hier even rondgekeken en toen verder naar Gansbaai gereden. Vanaf hier gaan de boten de zee op voor het Shark Cage Diven wat ik nog wil doen! Vervolgens naar Bredasdorp gereden en hierna door naar Arniston waar we heerlijk geluncht hebben. Het eten is hier overal echt lekker (en goedkoop, voor ongeveer 15 a 20 euro p.p. heb je een voor- en hoofdgerecht incl. wijn) en ik heb nog geen een keer iets gehad wat niet lekker was. Na drie gezellige dagen gingen m'n ouders nog een stuk van de tuinroute rijden en moest ik weer aan het werk. De week erop kwamen ze weer terug en zijn we naar Stellenbosch gegaan en bij het zusterhotel van Whale Rock geslapen! Dat was lekker om er even uit te zijn! Op de weg hier naartoe zijn we eerst nog naar Franschhoek gegaan en daar rondgelopen, een super gezellig en leuk stadje. Wedgeview, waar we verbleven is echt een hele mooie plek en hier lekker genoten. 's Avonds heerlijk uit eten geweest bij Graff Delaire Estate wat echt super luxe en mooi is! Na 8 gangen en veel wijn zaten we dan ook bomvol en werden we weer opgehaald door onze taxi chauffeur. De volgende dag hadden mama en ik een massage geboekt van twee uur en vervolgens de hele dag aan het zwembad gelegen, want het was heerlijk weer en eindelijk kon ik ook lekker even genieten van het vakantiegevoel. Helaas kwam er een eind aan en gingen papa en mama de volgende dag weg :(.

Ook met onze auto gaat het prima! We rijden er veel in en ben het al zo gewend dat ik niet meer per ongeluk aan de verkeerde kant van de weg beland zoals in het begin. Wel zijn Sharon en ik allebei tegen hetzelfde muurtje aangereden hier op het terrein, dom dom dom, en is er een steentje op de vooruit gekomen waardoor er een sterretje inzat, dus gisteren naar het verhuurbedrijf en we hebben nu weer een nieuwe auto meegekregen.

Voor m'n gevoel ben ik van de hak op de tak gesprongen maar heb ik het meeste nu wel verteld. Volgende week zaterdag komt Sander en hier heb ik erg naar uitgekeken! Gelukkig blijft hij 3,5 week en kunnen we veel leuke dingen doen! Zo hebben we plannen om te gaan Shark cage diven, nog een keer paragliden, wijntour, paar dagen Kaapstad en op safari. Ik vermaak me hier voorlopig nog wel en we wachten met smart op de walvissen die eind mei/begin juni zullen komen. Ik zal wat sneller weer van me laten horen!

Dankie vir die lees en tot gou! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Dec. 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 2664

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 09 Augustus 2016

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: